honda-rezerva-drpciv

Rezervele 1

Dacă iei repede și întrebi un automobilist ce rezerve are la drum, cei mai necopți or să răspundă: ”păi… roata de rezervă”. Corect, dar și cu asta pot fi probleme. Roagă-l pe băiatul de la vulcanizare s-o umfle și pe ea, s-o ai pregătită. Acum, e moda că mașinile nu mai au 5 roți, ci… 4 și jumătate. Adică rezerva e cu jantă din tablă, amărâtă, față de mândrețile de roți standard. Pentru că e mai subțire, rezerva are nevoie de buloane speciale, mai scurte. Le ai la tine pe drum? Cricul e în mașină (că tocmai l-ai folosit la ridicat un pic… cotețul găinilor), are coarbă în regulă? Ai o pană pentru… pană? Adică ai un triunghi din lemn (dacă n-ai o mașină mai dichisită, un Merțan ceva, care are în dotare o pană de metal pentru oprit roata pe un plan ușor înclinat. Un sabot de frânare. Să ferească Dumnezeu s-o ia la vale de pe cric, să te prindă sub ea sau să distrugă toate alea de la frână! Mai pui o piatră, dacă găsești, dar dacă nu? Nu te miră când mergi, rareori, cu autobuzul și vezi pana de care vorbim sub unul dintre scaune? La fel se vede, uneori la TIR-uri (pe lângă cabină). Crezi că nu-s normali? Mai desfaci uneori buloanele roților așa de-un… pamplezir? Pentru că se-ntâmplă, când e ploaia mai grozavă, ai pană și nu poți desface buloanele…

În sfârșit, cu roțile ai rezolvat-o, dar dacă n-o mai ia la cheie? Nu pornește și pace. Habar n-ai ce are. Tipul cu 4X4 nu știe nici el, dar zice: ”hai că te iau la cravată pân’ la service”. Ai… cravată? Adică șufa aia textilă pentru remorcare. Nu ocupă loc în portbagaj, dar te poate scoate din nevoie. Tot cu ea te trage din zăpadă tractorul sau te trage ca să pornești când nu prea ai baterie. Tot pentru cazul ăsta, tipul care a oprit zice: ”hai să-ți dau curent. Ai cabluri?”. Sunt două cabluri solide, cu cleme, pe care le pui la bateria mașinii de ajutor. Le ai, la…rezerve?

Și , cum scrie la seriale, … to be continued…

Ne vedem la Rezerve 2.